اخبار اخبار

اطلاعیه حذف و اضافه غیرحضوری نیمسال دوم 96-95

مطابق با مصوبه شورای آموزشی امکان انتخاب واحد اینترنتی از طریق پورتال آموزشی برای کلیه دانشجویان در بازه حذف و اضافه (مطابق با تقویم آموزشی) در کلیه ساعات شبانه روز وجود خواهد داشت. بعد از اتمام زمان فوق، امکان تغییر در واحد های اخذ شده، توسط شخص دانشجو از طریق پورتال آموزشی به هيچ عنوان وجود نخواهد داشت.

در ابتدای هر نیمسال، حجم زیادی از مراجعات دانشجویان به مجموعه آموزش برای انجام حذف و اضافه حضوری است. این مراجعات علاوه ایجاد بار شدید کاری برای مجموعه آموزش گاهی از اوقات با معطلی دانشجویان نیز همراه است. برای رفع این مشکلات شورای آموزشی مقرر نموده است تا حذف و اضافه به صورت غیرحضوری و از طریق پرتال آموزشی انجام پذیرد. لذا در این نیمسال حذف و اضافه مطابق لیست اعلامی در جداول ذیل تنها به شکل غیرحضوری برگزار خواهد شد. به نکات زیر در رابطه با حذف و اضافه غیرحضوری توجه داشته باشید:

1- در لیست اعلامی در جداول ذیل برای هر گروه زمان مشخصی برای ارسال پیام‌های درخواست حذف و اضافه تعیین شده است. تنها پیام‌هایی که در همان بازه ارسال شوند توسط مدیر گروه بررسی خواهند شد و پیام‌های قبل و بعد از بازه زمانی مشخص بررسی نخواهند شد و پاسخی دریافت نمی‌کنند.

2- اولویت در حذف و اضافه (به ویژه در کلاس‌هایی که ظرفیت محدود دارند) با پیام‌هایی است در بازه زمانی مشخص شده، زودتر ارسال شده باشند. در واقع مدیر گروه درخواست‌ها را بر اساس ترتیب زمان دریافت بررسی خواهد نمود.

3- دانشجو موظف است حداکثر پس از گذشت 24 ساعت از ثبت درخواست خود به پرتال آموزشی مراجعه کرده و نتیجه درخواست را بررسی نماید. در صورتی که امکان انجام تمام بخش‌های درخواست توسط مدیر گروه وجود داشته باشد پیامی به دانشجو داده نمی‌شود و فقط درخواست دانشجو اعمال می‌شود اما در صورتی که هر بخش یا تمام درخواست امکان اجرا نداشته باشد، تغییرات امکان‌پذیر در پرتال اعمال شده و پیامی نیز از سمت مدیر گروه به دانشجو ارسال خواهد شد.

4- با توجه به اینکه درخواست‌های حذف و اضافه باید در قالب مشخص ارسال شوند اکیداً توصیه می‌شود «دستورالعمل ارسال درخواست حذف و اضافه غیرحضوری» را مطالعه نمایید

5- توجه داشته باشید که در زمان‌های اعلام شده در اطلاعیه زمان‌بندی حذف و اضافه برای گروه‌هایی که حذف و اضافه آن‌ها غیرحضوری است فقط حذف و اضافه از طریق ارسال پیام به صورت غیرحضوری انجام می‌پذیرد؛ لذا دانشجویان در این زمان‌ها به هیچ عنوان به شکل حضوری به مدیر گروه مراجعه ننمایند.

6- دانشجوياني که شرايط زير (شرايط فارغ التحصيلي) را دارند مي بايست جهت حذف و اضافه به صورت حضوري، فرم تعهد ادعاي فارغ التحصيلي را از اداره خدمات آموزشی دريافت و تکميل نمايند. اين دانشجويان مي بايست فرم تعهد ادعاي فارغ التحصيلي را با دقت تکميل نموده و کد گروه هاي درسي مورد نظر خود را جهت حذف و اضافه در فرم مربوطه درج نمايند. بعد از تکميل فرم، حذف و اضافه دروس مورد نظر مطابق با کد گروهي که دانشجو در فرم ادعاي فارغ التحصيلي درج کرده است، توسط مدير محترم گروه صورت گرفته و پس از اتمام زمان حذف و اضافه حضوري، درخواست مجدد دانشجو جهت حذف و اضافه به هيچ عنوان مورد بررسي قرار نمي گيرد.

شرايط فارغ التحصيلي :

الف- دانشجویی که کمتر از 12 واحد باقيمانده داشته باشد. اين دانشجو مي بايست کل واحد هاي باقيمانده را در اين نيمسال اخذ کند و ادعاي فارغ التحصيلي نمايد . در صورت عدم اخذ تعدادي از اين واحدهاي باقيمانده در زمان حذف و اضافه توسط دانشجو، اداره کل آموزش مي تواند پس از اتمام زمان حذف و اضافه حضوری، کليه واحد هاي اخذ شده دانشجو را حذف کرده و ثبت نام دانشجو را در اين نيمسال ملغي کند.

ب- دانشجو بيش از 20 واحد تا سقف 24 واحد باقيمانده داشته باشد. اين دانشجو مي بايست کليه واحدهاي درسي (24 واحد) را در نيمسال آخر اخذ کند و ادعاي فارغ التحصيلي نمايد. در صورت عدم اخذ کل واحدهاي باقيمانده توسط دانشجو، اداره کل آموزش مي تواند بنا به صلاحديد خود و مطابق با نظر مدیر گروه پس از اتمام زمان حذف و اضافه، واحد هاي مازاد بر 20 واحد دانشجو را حذف کند.

تبصره: دانشجویی که بیش از 24 واحد باقیمانده داشته باشد، به هیچ عنوان شرایط فارغ التحصیلی نداشته و نمی تواند بالاتر از 20 واحد درسی اخذ نماید مگر آنکه معدل کل حداقل 17 داشته باشد.

7- حذف و اضافه گروه های عمومی مطابق ترم های گذشته به صورت حضوری و از روز دوشنبه مورخ 11 بهمن ماه 95 در دفتر مدیر محترم گروه عمومی صورت می پذیرد.

تذکر مهم: دانشجویانی که مطابق با آیین نامه آموزشی اخراج آموزشی (اتمام سنواتی یا چند ترم مشروطی) می باشند و پورتال آموزشی ایشان توسط آموزش مسدود شده است، ابتدا می بایست جهت تکمیل فرم های مربوط به کمیسیون موارد خاص به اداره خدمات آموزشی مراجعه نمایند. پس از تکمیل فرم های کمیسیون، فرم انتخاب واحد موقت و مشروط به این دانشجویان داده می شود تا مطابق با جدول زمانبندی حذف و اضافه به مدیر گروه مربوطه مراجعه و با طی مراحل مربوط، انتخاب واحد موقت و مشروط نمایند. بدیهی است در صورتی که کمیسیون موارد خاص با ادامه تحصیل این دانشجویان مخالفت نماید، ثبت نام و انتخاب واحد در نیمسال جاری لغو می گردد و از ادامه تحصیل ایشان ممانعت به عمل می آید.   


نکات مهم حذف و اضافه:


1-    حذف و اضافه دانشجویان تنها در روزهای ذکر شده در جداول ذیل صورت می پذیرد.
2-    دانشجویان بایستی تنها در بازه زمانی تعیین شده برای خود مطابق رشته و سال ورودی، درخواست حذف و اضافه را به مدیر گروه خود ارسال نمایند.
3-    امکان حذف و اضافه برای دانشجویانی که خود هیچ واحدی اخذ نکرده اند، وجود ندارد.
4-    دانشجویان واجد شرایط فارغ التحصیلی که قصد اخذ واحد بر خلاف روال معمول آموزش را دارند بایستی قبل از مراجعه فرم ادعای فارغ التحصیلی را نزد کارشناس گروه خود تکمیل نمایند.
5-    در زمان بندی های ذکر شده دسترسی دانشجویان برای انجام حذف و اضافه فعال بوده و دانشجویان تنها جهت انجام موارد خاص (دروس تداخلی برای فارغ التحصیلان، اخذ بیش از 20 واحد برای فارغ التحصیلان و...) نیاز به مراجعه حضوری دارند.

 

گروه آموزشی

نام مدیر گروه

کد کاربری مدیر گروه

مهندسی برق (الکترونیک، مخابرات و کنترل) و مهندسی پزشکی

محمد حسین عارف

101045

مهندسی برق قدرت

مرجان شفیعی راد

101047

مهندسی کامپیوتر و IT

سید علی صحفی

101015

مهندسی صنایع و مدیریت

مجید رمضانی

101064

مهندسی عمران و مکانیک

مجتبی کریمائی

101053

مهندسی معماری و هنر

میثم دلوئی حیدری

101041

حسابداری

علی محمد کردی

101044

 

نظر