بسمه تعالی
اطلاعیه مهم معاونت آموزشی دانشگاه شهاب دانش
در خصوص انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی1404-1403
به اطلاع کلیه دانشجویان میرساند، انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1404-1403 طبق برنامه زمانبندی اعلام شده از طریق وبسایت دانشگاه انجام خواهد پذیرفت. ضروری است دانشجویان عزیز به نکات زیر توجه نمایند:
**به دانشجویان عزیز اکیدا توصیه میشود که انتخاب واحد خود را با دقت کافی انجام و از مراجعه حضوری به اداره آموزش دانشگاه خودداری فرمایند.**
1- ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال اول 1404-1403 کلیه دانشجویان منوط به رفع نواقص پرونده آنها خواهد بود. اطلاعرسانی از طریق کارتابل انجام شده است.
2- انتخاب واحد دانشجویان به صورت غیرحضوری از تاریخ 10 الی 16 شهریور ماه سال 1403 طبق صورتجلسه شورای آموزشی صورت میپذیرد و قابل تمدید نمیباشد.
3- دانشجویان میبایست از طریق سایت دانشگاه/ سامانهها/ سامانه آموزش/ با ارائه کد کاربری (شماره دانشجویی) و کلمه عبور خود، نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایند.
4- مسئولیت حفاظت از رمز عبور سامانه متوجه شخص دانشجو بوده و اداره آموزش هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.
5- به دانشجویان گرامی توصیه می شود در زمان انتخاب واحد از گزینه تایید انتخاب واحد استفاده ننمایند. در صورت تایید انتخاب واحد امکان ویرایش دروس در زمان انتخاب واحد و حذف و اضافه غیرفعال خواهد شد و عواقب ناشی از آن به عهده دانشجو خواهد بود.
6- دانشجویان میبایست در هنگام انتخاب واحد در بازه زمانی تعیین شده با دقت لازم و کافی در چارچوب آئین نامه و مقررات آموزشی نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایند. پس از اتمام بازه زمانی تعیین شده انتخاب واحد دانشجو قطعی خواهد بود و امکان اصلاح و یا تغییری برای انتخاب واحد وجود نخواهد داشت.
7- دانشجویانی که فقط درس پروژه را برای فراغت از تحصیل دارند، لازم است که در نیم سال اول 1404-1403 درس پروژه را انتخاب واحد نمایند. در غیر اینصورت طبق آئیننامه آموزشی غایب محسوب میشوند.
8- دانشجویان ملزم به رعایت کلیه مقررات آموزشی (اعم از پیشنیاز، همنیازو ....) و همچنین چارت رشته تحصیلی خود که در سایت دانشگاه موجود است میباشند. ضمنا دانشجویان درس پیشنیازی را که به صورت همنیاز انتخاب نموده اند نمیتوانند حذف نمایند و عواقب عدم رعایت این موارد به عهده شخص دانشجو خواهد بود.
9- دانشجویان طبق آئیننامه آموزشی مقطع تحصیلی خود ملزم به رعایت حداقل و حداکثر واحد انتخابی در هر نیمسال میباشند. مسئولیت رعایت کلیه قوانین آموزشی نيز با دانشجو میباشد. با توجه به اينکه برای انتخاب واحد به دانشجو اختيار تمام داده شده است، لذا هر زمانی از تحصیل مشخص شود که دانشجو شرایط ادامه تحصیل را نداشته است، دانشگاه میتواند از ادامه تحصیل دانشجو و یا صدور مدرک فارغالتحصیلی وی ممانعت بعمل آورد و کلیه عواقب مالی و آموزشی به عهده دانشجو میباشد.
10- حذف و اضافه (غیرحضوری) دانشجويان برای نیمسال اول سال تحصیلی 1404-1403 از روز شنبه 24 الی 30 شهریور ماه صورت ميگيرد. (جدول زمانبندی متعاقبا از طریق وبسایت دانشگاه اطلاعرسانی خواهد شد).
11- میزان شهریه علیالحساب و اطلاع از شیوه پرداخت در مقاطع مختلف در سایت دانشگاه/معاونتها/ معاونت مالی- اداری/شهریه/حداقل پرداخت در نیمسال جاری قابل مشاهده میباشد. مبلغ دقيق بدهکاری و بستانکاری دو هفته بعد از حذف و اضافه و نهايي شدن ثبت نام، در پورتال آموزشی مشخص ميشود. برای اطلاع از روشهای پرداخت شهریه، قبل از شروع ثبت نام به اطلاعیههای معاونت مالی- اداری توجه نمایید.
12- طبق آیيننامه آموزشی مصوب وزارت علوم، عدم تکميل مراحل ثبت نام در وقت اعلام شده به منزله انصراف از تحصيل است و دانشجو میبایست هزینه انصراف آن ترم را طبق مقررات بپردازد.
13- با توجه به اينکه بعد از ثبت نام اوليه ممکن است برنامه کمی تغيير کند (با توجه به تعداد ثبت نامی در هر گروه درسی و يا گروه آزمايشگاهی)، دانشجو بايد از طریق اطلاعيههای آموزش (کارتابل و سایت دانشگاه) قبل از اتمام حذف و اضافه توجه کافی مبذول نمايد در غیر اینصورت تمام عواقب آموزشی به وجود آمده به عهده دانشجو میباشد. مرجع انتخاب واحد دانشجو از نظر دانشگاه در مورد واحدها، روزهای کلاسی، روز و ساعت امتحان شرایط موجود درپورتال آموزشی دانشجو پس از حذف و اضافه میباشد.
14- امکان حذف و اضافه فقط برای دانشجویانی میسر میشود که در ثبت نام اولیه، حداقل مجاز واحد را اخذ کرده باشند.
15- در انتخاب واحد به برنامه امتحانی پايان ترم نيز توجه داشته باشيد. بنابر تصويب شورای آموزشی، امکان انتخاب واحد همزمان دروسی که ساعت درسی آنها و يا ساعت امتحانی آنها تداخل داشته باشد، وجود ندارد. امکان تغيير ساعت و تاريخ امتحان نيز بعد از شروع انتخاب واحد تحت هيچ شرايطی امکانپذير نيست.
16- طبق آییننامه آموزشی "چنانچه دانشجویی در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسیپیوسته سه نیمسال اعم از متوالی یا متناوب مشروط شده باشد،"اخراج آموزشي محسوب میشوند و میتوانند به صورت مشروط و با تکمیل فرآیند درخواست کمیسیون موارد خاص دانشگاه در این نیمسال ثبت نام نمایند. لذا پورتال آموزشی این دانشجویان مسدود بوده و میبایست جهت تکمیل فرم تعهد و انجام اقدامات لازم به منظور باز شدن پورتال آموزشی برای انتخاب واحد اینترنتی به کارشناس رشته از طریق کارتابل درخواست ارسال نمایند.
17- توصيه ميشود دانشجويان گرامی در انتخاب واحد ترمهای مختلف طوری برنامهريزی نمايند که در ترم آخر به مشکل برنخورند. زيرا همه درسها درهمه ترمها ارائه نميگردد. بسيار اتفاق افتاده است که يک دانشجو بدليل برنامه ريزی نامناسب به خاطر يک درس، با يک ترم تاخير فارغ التحصيل شده است. با توجه به اينکه درانتخاب واحد، دانشجو اختيار کامل دارد، مسئوليت اينگونه مشکلات نيز با دانشجو ميباشد و دانشگاه ملزم به ارائه همه دروس در تمام ترمها نيست.
18- کارشناسان هر دانشکده در ایام ثبت نام، آمادگی رفع مشکلات احتمالی دانشجویان از طریق کارتابل را دارند.
***با توجه به مصوبه شورای آموزشی 1400/03/05 کسانی میتوانند درسی را به صورت معرفی به استاد اخذ نمایند:
1- درس مورد نظر در آن نیمسال ارائه نشده باشد و یا با سایر دروس تداخل زمانی داشته باشد. لذا هنگام انتخاب واحد موضوع فوق را مدنظر قرار داده و تمامی دروس باقی مانده خود را در صورت ارائه اخذ نمائید.
2- درخواست درس به صورت معرفی به استاد بعد از بازه حذف و اضافه بررسی خواهد شد.
با آرزوی توفیق الهی
سیدامین سلامتیان
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
لینکهای مرتبط:
شرایط اخذ درس به صورت معرفی به استاد مخصوص ورودیهای ماقبل 1402 (مصوبه شورای آموزشی 1400/03/05)
تقویم آموزشی نیمسال اول 1404-1403
آدرس کارتابل مدیران گروه
آدرس کارتابل کارشناسان حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
آیین نامه آموزشی یکپارچه (مخصوص ورودی های 1402 به بعد در تمامی مقاطع)
آئین نامه آموزشی مقاطع کاردانی و کارشناسی(ورودی های ماقبل 1402)
آئین نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد(ورودی های ماقبل 1402)
آئین نامه آموزشی مقطع دکتری(ورودی های ماقبل 1402)