اخبار اخبار

پیام مهم ریاست موسسه آموزش عالی شهاب دانش به دانشجویان جدید

پیام رياست

موسسه آموزش عالی شهاب دانش

به دانشجویان جدید

 

 

دانشجوی عزيز،پذيرفته شده درموسسه آموزش عالی شهاب دانش

با سلام

 

اکنون که پس از گذراندن مراحل دشوار آزمون، وارد دنيای علم وتکنولوژی وفناوری شده ايد، ورودتان به موسسه آموزش عالی شهاب دانش را گرامی داشته و توفيق روزافزون را در مراحل مختلف زندگی مخصوصاً درمدت زمانی که دراين موسسه مشغول تحصيل هستيد، برايتان آرزومنديم. ضمن خير مقدم وآرزوی توفيق برای کليه دانشجويان اين موسسه، فرصت را مغتنم شمرده، مطالبی که لازم است دانشجويان عزيز در مورد اين موسسه بدانند، دراين مختصر اشاره ميکنم:

1-     اين موسسه توسط تعدادی از اساتيد برجسته دانشکده برق وکامپيوتر دانشگاه صنعتی اميرکبير تاسيس شده است. هدف اصلی در تشکيل اين موسسه، ايجاد يک دانشگاه صنعتی با کيفيتی عالی و در حد دانشگاه های صنعتی خوب کشور است تا بتواند فارغ التحصيلانی کارا در امور صنعتی کشور و توانا در ادامه تحصيل (درداخل ويا خارج از کشور) داشته باشد. ميزان انتظار اساتيد از دانشجويان در دروس مختلف و تلاش دانشجويان برای موفقيت درمقايسه با سايرموسسات مشابه بالاتر است. اميد است شما بعنوان محوری ترين عنصر دانشگاه (دانشجو) با درس خواندن ونظم، تمام تلاش خود را درکمک به اين هدف عالی بنماييد. خوشبختانه اين موسسه جايگاه ويژه وخاصی در مقايسه با ساير موسسات غيرانتفاعی دارد. مسئولين وزارت علوم و اتحاديه موسسات غيرانتفاعی بارها اين موسسه را از افتخارات خود اعلان نموده اند. جو غالب مردمی اين است که کيفيت تحصيلی در اين موسسه در سطح بسيار خوبی است. قدردانی معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری از موسسه به عنوان يکی از هفت موسسه برتر کشور دربين حدود سيصدو پنجاه موسسه مشابه درگردهمايي روسای موسسات غيردولتی در سال گذشته نشان وتاييد خوبی از مطالب فوق است. تمامی دانشجويان کاردانی اين موسسه در مقطع بالاتر پذيرفته ميشوند. در سالهای گذشته نيز رتبه های بسيار خوبی در کنکور کارشناسی ارشد توسط فارغ التحصيلان اين موسسه بدست آمده است. در سال  1391  بيش از پنجاه نفر از فارغ التحصيلان دوره کارشناسی، در دانشگاه های بسيار خوب دولتی کشور مثل دانشگاه شريف، تهران و اميرکبير درمقطع کارشناسی ارشد پذيرفته شده اند.

 

2-    خوشبختانه موسسه موفق شده است اولين ساختمان خود را در زير بنايي حدود هفت هزار متر زيربنا (در 6 طبقه) ويک سوله با زيربنای حدود سه هزارمترمربع، در زمينی به مساحت بيش از 26 هزار مترمربع در شهرک پرديسان آماده کند و از اول شهريور 92 به مکان جديد منتقل شود. هرچند مسئولين موسسه تمام تلاش خود را برای انتقالی بدون نقص و باکمترين مشکل را نموده اند ولی تجربه نشان ميدهد که هرانتقال و جابجايي در دانشگاه ها، مخصوصا به يک فضای جديد قطعا با مشکلات اوليه وبعضی نارسايي ها روبروست. اميدوارم شما به عنوان اولين استفاده کنندگان از اين زحمات ضمن حفظ امانتی که دست همه ماست، با انعکاس انتقادات و پيشنهادات درجهت اعتلای فضای جديد همکاری نماييد. اميدوارم صبر لازم برای تحمل بعضی نارسايي هاي اوليه را داشته باشيد و اطمينان ميدهم مسئولين موسسه تمام تلاش خود را دررفع سريع آنها خواهند نمود. ارائه يک سرويس رفت و آمد قم به پرديسان از تلاشهای معاونت محترم دانشجويي است که بسته به نياز بايد اصلاح شود. قطعا اين مهم (سرويس منظم و بدون نقص) نياز به همکاری و صبر شما عزيزان در هفته های اول دارد.

3-     رعايت نظم وشئونات اسلامی در سطح موسسه از ديگر مسائل اساسی است که دانشجويان بايد به آن توجه جدی مبذول نمايند. اين واقعيت که اين موسسه درشهر مذهبی ومقدس قم دائر است، اهميت اين موضوع را دوچندان ميکند. متاسفانه تعدادی از دانشجويان که برای اولين بار محيط مختلط آموزشی را تجربه ميکنند با محورهای اساسی نحوه رفتار دراينگونه موسسات آشنا نيستند. همچنين بعضی از دانشجويان قداست محيط های علمی و دانشگاهی وتفاوت محيط دانشگاه را با محيط های ديگر (مثلا خيابانهای بزرگ تهران) نميدانند ولباس، آرايش و رفتارشان مناسب يک محيط علمی نيست. رعايت قوانين ومقررات موسسه در اطراف موسسه و در شهر مقدس قم، سرويس و خوابگاه ها نيز از ضروريات است. رعايت حجاب کامل پوشش اسلامی و نداشتن آرايش برای خانمها ولباس وموی مناسب محيط علمی برای آقايان از الزامات است. دراين راستا لازم است دانشجويان به اطلاعيه های کميته انضباطی توجه کافی مبذول دارند. همانطور که در دفترچه شماره 2 سازمان سنجش آمده است "حفظ شئونات اسلامی (از جمله پوشش چادر برای خانمها) در شهر مقدس قم (درداخل و خارج ازموسسه) برای کليه دانشجويان الزامی است". اين موضوع از اهميت فوق العاده ای برای مسئولين شهر و مسئولين موسسه برخوردار است.

4-     تمام مسئولين موسسه موظف به اجرای مقررات مصوب وزارت علوم و شوراهای موسسه هستند. سياست موسسه (که توسط همه مديران رعايت ميشود) اين است که در چارچوب قوانين حداکثر انعطاف وجود داشته باشد. عليرغم اين موضوع چنانچه اصرار به طرح موضوعی خاص  مستقيما با رئيس موسسه را داريد، ميتوانيد آنرا بصورت کتبی به دفتر موسسه تحويل دهيد و با گرفتن شماره، جواب آنرا پيگيری نماييد و يا از طريق ايميل موضوع را با رئيس موسسه درميان بگذاريد.

5-     بدينوسيله يادآوری ميگردد که در زمان صدور تاييديه تحصيلی توسط وزارت علوم (که ممکن است سالها بعد از فراغت از تحصيل شما باشد) کليه اطلاعات شما (اعم از مشخصات شناسنامه ای، معدل، زمان فراغت از تحصيل مقطع قبلی که بايد حداکثر تا 31 شهريور باشدو....) مجدد و با دقت کامل مرور ميگردد. در صورتی که با اطلاعات نادرست به تحصيل ادامه داده باشيد وحتی مدرک فراغت از تحصيل از موسسه گرفته باشيد، آن مدرک توسط وزارت علوم تاييد نخواهد شد. خواهشمند است جهت جلوگيری از مشکلات احتمالی بعدی هرگونه تناقض و مشکلی در مدارک شما وجود دارد که شما از آن آگاهيد (حتی اگر کارشناس آموزش موسسه بدليل شلوغی روز ثبت نام متوجه آن نشده باشد) به سرعت آن را با آموزش درميان بگذاريد تا شايد راه حلی برای آن پيدا شود. بدانيد انجام ثبت نام شما دراين موسسه و حتی گرفتن برگه فراغت از تحصيل از موسسه الزامی برای وزارت علوم ودانشگاه منتخب استان برای صدور تاييديه تحصيلی ايجاد نميکند و مسئوليت نهايي آن به عهده خود شماست.

 

6-     اين موسسه در حال حاضر بيش از چهل هيات علمی تمام وقت، شش هيات علمی پاره وقت و حدود يکصدو پنجاه هيات علمی حق التدريسی دارد که تعداد قابل توجهی از آنها از دانشگاه های خوب کشور (مثل اميرکبير) هستند. بديهی است موسسه کما فی السابق حداکثر تلاش خود را برای جذب هيات علمی تمام وقت مخصوصا با مدرک دکترا در مراتب علمی استاديار، دانشيار و استاد خواهد نمود. شما نيز ميتوانيد نقطه نظرات خود را درمورد نحوه تدريس اساتيد در فرم های ارزيابی اساتيد (که از طريق پرتال آموزشی در هفته های آخر ترم صورت ميگيرد) منعکس نماييد. ايجاد ارتباط دوستانه ومحترمانه شما دانشجويان با استاد واستفاده از پتانسيل بالاي اکثر اساتيد ميتواند کمک بزرگی در ارتقا کيفی آموزشی شما وموسسه داشته باشد.

7-     متاسفانه تجربه نشان ميدهد که بعضی از دانشجويان پس از گذراندن سدکنکور، به غلط احساس ميکنند که در دانشگاه ميتوانند کمتر درس بخوانند. اين موضوع دليل عمده افت تحصيلی بسياری از دانشجويان در ترم اول (دراين موسسه وساير دانشگاه ها) ميشود. اين توهم غلط باعث مشروط شدن (معدل زير دوازده) تعداد زيادی از دانشجويان در سالهای گذشته شده است. دانشجويي که يک ترم معدل زير دوازده بياورد در ترم بعد بصورت مشروط (مشروط براينکه در ترم بعد بتواند معدل را جبران نمايد- با حداکثر 14 واحد) ثبت نام مي شود.  طبق آيين نامه دو ترم مشروطی (دريک دوره چهارترمه) معادل با اخراج دانشجوست. خواهشمند است از ابتدای ترم تلاش نماييد و درسها را برای آخر ترم نگذاريد تا اين مشکل گريبانگير شما نشود. بديهی است مشکلات خانوادگی (هرچند سنگين وواقعی) و کارکردن وديگر عذرهای مشابه نميتواند توجيهی برای درخواست نمره اضافی خارج از مقررات آموزشی باشد.

8-     در اين موسسه در حال حاضر حدود چهل کارگاه و آزمايشگاه مختلف (درپانزده فضای کارگاهی و آزمايشگاهی) ارائه ميگردند. اين موسسه در زمينه کارگاه های و آزمايشگاه های رشته های داير (مهندسی برق، فناوری اطلاعات،...) در سطح استان بي نظير است و در سطح کشور نيز از نظر تنوع آزمايشگاه ها و کارگاه ها درزمينه مهندسی برق دربين موسسات دولتی وغيردولتی کم نظيراست و به عنوان يک موسسه مرجع مورد مشورت ساير موسسات مي باشد. همچنين اين موسسه دارای چهار سايت کامپيوتر و پنج آتليه معماری است.

9-     ميزان شهريه اخذ شده از هر دانشجو در موسسات غيرانتفاعی تقريبا نصف شهريه دانشگاه آزاد و يک دهم سرانه بودجه در دانشگاه های دولتی است و مطابق سياستهای کلان آموزش عالی، هيچگونه حمايت مالی از طرف دولت صورت نميگيرد. لذا از دانشجويان عزيز خواهشمند است در قضاوت در مورد نحوه سرويس دهی دربخشهای مختلف، اين موضوع اساسی را مدنظر قرار دهند. چنانچه اين موسسه را باسایر موسسات مشابه مقايسه کنيد رتبه بسيار خوب موسسه را دربخشهای مختلف شاهد خواهيد بود. لازم به ذکر است که اين موسسه به معنای واقعی يک موسسه غيرانتفاعی است. بدين معنی که کل شهريه اخذ شده هزينه خود دانشجويان ميشود. نحوه هزينه کردن شهريه درانتهای هرسال توسط حسابرس رسمی دادگستری بررسی و به هيات امناء موسسه (با حضور نماينده محترم وزير علوم و نماينده محترم استانداری قم) گزارش ميشود.

10-  اين موسسه از کليه فعاليتهای دانشجويي اعم از شوراهای صنفی ، کميته های علمی، کانونهای فرهنگی، فعاليتهای فوق برنامه، کانونهای ورزشی، نشريات دانشجويي و غيره استقبال مي نمايد. ولی تاکيد مي نمايد هرگونه فعاليت بايد درچارچوب آئين نامه های مصوب وازطريق هماهنگی با معاونت محترم دانشجويي فرهنگی باشد. خوشبختانه فعاليتهای بسيار خوبی دراين بخش درحال انجام است و از شما به عنوان يک دانشجوي جديد دعوت ميشود که حداقل دريکی از اين فعاليتها همکاری نماييد. اول شدن تيم رباتيک موسسه دربخش رباتهای نمايشی درمسابقات جهانی Iran Open 2012ازديگر افتخارات موسسه ميباشد.

 

مسئولين موسسه آماده شنيدن نقطه نظرات شما در جهت بهبود کار هستند. اميد است با همت شما دانشجويان گرامي بتوانيم يک دانشگاه صنعتی با کيفيت بالا را دراين موسسه پايه گذاری کنيم وبا حل مسائل جانبی، فقط به ارتقاء کيفيت تحصيلی بيانديشيم.

 

دانشجوي عزيز، قبولی درکنکور نميتواند هدف شما درزندگی باشد بلکه مسيری است روشن به سوی هدفهای متعالی. ایمان، جديت، همت و پشتکار را سرلوحه فعاليتهای خود قرار دهيد و سپس منتظر موفقیتهای بیشتر و روزهای روشنتر در زندگی خود باشید. از شما دانشجويان عزيز صميمانه درخواست ميکنيم در ارتقاء کيفيت آموزشی در موسسه آموزشی شهاب دانش با ما همراه باشيد. اين به نفع همگی ماست.

                                                                                                                                                        

  پروفسور مهدی کراری

رئيس موسسه

   شهریورماه 1392

  http://ele.aut.ac.ir/~karrari

Email:karrari@aut.ac.ir

نظر
لینک مطلب :