اخبار اخبار

«بازگشت

یک رویداد خاطره انگیز در دانشگاه شهاب دانش

         استقبال ازدانشجویان ورودی۱۳۹۶دانشگاه شهاب دانش درروزجمعه۱۴مهرماه با اجرای دو اردوی مجزا برای دانشجویان دختر و پسر به مقصد اردوگاه شهاب دانش و شهرکاشان انجام شد. در این روز به یاد ماندنی حضور اساتید و مسئولین در کنار رئیس دانشگاه و چند صد نفر از دانشجویان ورودی جدید جلوه ای خاص به اردوگاه بخشیده بود.

ابتداگروه خانم هادرساعت7:30به مقصد اردوگاه و گروه آقایان در ساعت8:30 به مقصد کاشان حرکت خود را آغاز نمودند.

گروه آقایان ابتدا به کاشان رفتند و از خانه بروجردیها با معماری فوق العاده ایرانی و اسلامی آن دیدن نمودند و پس از آن در باغ تاریخی فین به گشت و گذار پرداختند. گروه خانم ها نیز در همین حین به اردوگاه رسیده  و بعد  از صرف صبحانه آماده شنیدن سخنرانی اساتید و مسئولین دانشگاه شدند.

پروفسور کراری رئیس دانشگاه، پس از خوشامد گویی گرمی که با دانشجویان داشتند، سخنرانی مفید و جامعی ارائه دادند  و سپس سایر مسئولین از جمله آقای داودی،آقای اخلاقی،مهندس کیانی، خانم سعادتمند، حاجآقاحسینی و خانم ربیعی سخنان پربار و کاملی را بابت آشنایی دانشجویان درهمه جهات و ابعاد ارائه دادند، پس از تشویق حضار آقای صلواتی کارشناس ارشد بالینی درحوزه “هوش هیجانی و نقش آن در موفقیت تحصیلی” کارگاه مشاوره برگزارکردند.

 

دانشجویان پس از پذیرایی، در هفت گروه مجزا دور یکدیگر جمع شدند و نشست صمیمانه ای با مدیرگروه های محترم و نمایندگان انجمن علمی رشته تحصیلی خود داشتند.

پس از آن مانور اطفاء حریق توسط کانون هلال احمر اجرا گردید و دانشجویان با نکات ایمنی آن آشنا شدند.

در طرف دیگر اردوگاه، گروه هلال احمر و بسیج دانشجویی مستقر درغرفه ها، به ثبت نام و جذب نیرو و آشنایی دانشجویان با فعالیتهای خود پرداختند.

سپس گروه خانمها بعد از صرف ناهار به سمت کاشان برای بازدید خانه بروجردیها وباغ فین حرکت کردند و گروه آقایان به اردوگاه رسیدند. برای این گروه نیز بعد از صرف ناهار، برنامه هایی که در صبح برای گروه خانمها اجرا شده بود، برگزار گردید.

درنهایت در حدود ساعت 19:00 هر دو گروه خانم ها و آقایان به شهر مقدس قم باز گشتند.

        آنچه در این اردوی به یاد ماندنی جالب توجه و تأمل است این که در انجام آن همدلی، محبت و شور و حال عجیبی بین مسئولین دانشگاه و دانشجویان موج می زد. بیشتر فعالیت های مربوط به این اردو از اطلاع رسانی، ثبت نام اولیه و بقیه کارهای اردو توسط خود دانشجویان انجام گرفت. اتوبوس های این اردو با ماشین اسکورت دانشجویان بسیج همراهی می شد و در تأمین امنیت اردو مسئولین و دانشجویان را کمک کردند. امداد رسانی در طول اردو با دانشجویان دوره دیده هلال احمر بود و همراه گروه خانم ها و گروه آقایان گروه امداد مخصوص اعزام شده بود. در تمام مراحل اردو نماینده ی همجنس از انجمن های علمی دانشجویان ورودی جدید را همراهی و از آنان مراقبت می کرد.

        در گوشه ای از اردوگاه بازارچه ای برپابود که بخشی از آن به معرفی فعالیت های بسیج دانشجویی اختصاص داشت  و بخشی دیگر با فعالیت دانشجویان هلال احمر رونق گرفته بود. اهالی و روستائیان نیز صنایع دستی و میوه ها وخوراکی های محلی خود را برای عرضه آورده بودند. استاد سفالگری ماهرانه در گوشه ای ظرف های سفالین می ساخت و دانشجویان علاقمند را برای شرکت دراین کلاس هنری ترغیب می نمود.

        شاید یکی از زیباترین خاطرات طول تحصیل دانشجویان ورودی 96 در روز چهارهم مهرماه در اردوگاه دانشگاه شهاب دانش رقم خورد و به خاطره ای به یاد ماندنی تبدیل شد.

        اردوگاه آموزشی و تفریحی دانشگاه شهاب دانش تحت عنوان باغ ما در طول سال تحصیلی نیز میزبان اردوهای دانشجویی خواهد بود.

 

در صورت تمایل به دیدن تصاویر بیشتر این خبر را در کانال تلگرام دانشگاه با آدرس زیر دنبال نمایید:         https://t.me/ShahabDaneshQom

 

نظر