اخبار اخبار

«بازگشت

اطلاعیه مهم انتخاب واحد نیم سال دوم سال تحصیلی1403-1402

بسمه تعالی

اطلاعیه مهم معاونت آموزشی دانشگاه شهاب دانش

 در خصوص انتخاب واحد نیم سال دوم سال تحصیلی1403-1402

به اطلاع کلیه دانشجویان می رساند، انتخاب واحد نیم سال دوم سال تحصیلی 1403-1402 طبق برنامه زمان بندی اعلام شده از طریق وب سایت دانشگاه انجام خواهد پذیرفت. ضروری است دانشجویان عزیز به نکات زیر توجه نمایند:

 

**به دانشجویان عزیز اکیدا توصیه می شود که انتخاب واحد خود را با دقت کافی انجام و از مراجعه حضوری به اداره آموزش خودداری فرمایند.**

  1. ثبت نام و انتخاب واحد نیم سال دوم 1403-1402 کلیه دانشجویان منوط به رفع نواقص پرونده آنها خواهد بود. اطلاع رسانی از طریق کارتابل انجام شده است.
  2. انتخاب واحد دانشجویان به صورت غیر حضوری از تاریخ 16 الی 20  بهمن ماه سال 1402 طبق صورتجلسه شورای آموزشی صورت می پذیرد و قابل تمدید نمی باشد.
  3. دانشجویان می بایست از طریق سایت دانشگاه/ سامانه ها/ سامانه آموزش/ با ارائه کد کاربری (شماره دانشجویی) و کلمه عبور خود نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایند.
  4. مسئولیت حفاظت از رمز عبور سامانه متوجه شخص دانشجو بوده و اداره آموزش هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.
  5. دانشجویان گرامی در زمان انتخاب واحد از گزینه تایید انتخاب واحد استفاده ننمایند. در صورت تایید انتخاب واحد امکان ویرایش دروس در زمان انتخاب واحد و حذف و اضافه غیرفعال خواهد شد  و عواقب ناشی از آن به عهده دانشجو خواهد بود.
  6. دانشجویان می بایست در هنگام انتخاب واحد در بازه زمانی تعیین شده با دقت لازم و کافی در چارچوب آئین نامه و مقررات آموزشی نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایند. پس از اتمام بازه زمانی تعیین شده انتخاب واحد دانشجو قطعی خواهد بود و امکان اصلاح و یا تغییری برای انتخاب واحد وجود نخواهد داشت.
  7. دانشجویانی که فقط درس پروژه را برای فراغت از تحصیل دارند، لازم است که در نیم سال دوم 1403-1402 درس پروژه را انتخاب واحد نمایند. در غیر اینصورت طبق آئین نامه آموزشی غایب محسوب می شوند.
  8. دانشجویان ملزم به رعایت کلیه مقررات آموزشی (اعم از پیش نیاز، هم نیازو ....) و همچنین چارت رشته تحصیلی خود که در سایت دانشگاه موجود است می باشند. ضمنا دانشجویان درس پیش نیازی را که به صورت هم نیاز انتخاب نموده اند نمی توانند حذف نمایند و عواقب عدم رعایت این موارد به عهده شخص دانشجو خواهد بود.
  9. دانشجویان طبق آئین نامه آموزشی مقطع تحصیلی خود ملزم به رعایت حداقل و حداکثر واحد انتخابی در هر نیم سال می باشند.مسئولیت رعایت کلیه قوانین آموزشی نيز با دانشجو می باشد. با توجه به اينکه برای انتخاب واحد به دانشجو اختيار تمام داده شده است لذا هر زمانی از تحصیل مشخص شود که دانشجو شرایط ادامه تحصیل را نداشته است، دانشگاه می‌تواند از ادامه تحصیل دانشجو و یا صدور مدرک فارغ التحصیلی وی ممانعت بعمل آورد و کلیه عواقب مالی و آموزشی به عهده دانشجو می باشد.
  10. حذف و اضافه (غیرحضوری) دانشجويان برای نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1402 از روز شنبه 21 الی 27  بهمن ماه صورت مي‌گيرد. (جدول زمان بندی متعاقبا از طریق وب سایت دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد)
  11. میزان شهریه علی الحساب و اطلاع از شیوه پرداخت در مقاطع مختلف در سایت دانشگاه/معاونت ها/ معاونت مالی- اداری/شهریه/حداقل پرداخت در نیمسال جاری قابل مشاهده می باشد. مبلغ دقيق بدهکاری و بستانکاری دو هفته بعد از حذف و اضافه و نهايي شدن ثبت نام، در پورتال آموزشی مشخص مي‌شود. برای اطلاع از روش‌های پرداخت شهریه، قبل از شروع ثبت نام به اطلاعیه‌های معاونت مالی- اداری توجه نمایید.
  12. طبق آیين نامه آموزشی مصوب وزارت علوم، عدم تکميل مراحل ثبت نام در وقت اعلام شده به منزله انصراف از تحصيل است و دانشجو می بایست هزینه انصراف آن ترم را طبق مقررات بپردازد.
  13. با توجه به اينکه بعد از ثبت نام اوليه ممکن است برنامه کمی تغيير کند (با توجه به تعداد ثبت نامی در هر گروه درسی و يا گروه آزمايشگاهی)، دانشجو بايد از طریق اطلاعيه‌های آموزش (کارتابل و سایت دانشگاه) قبل از اتمام حذف و اضافه توجه کافی مبذول نمايد در غیر اینصورت تمام عواقب آموزشی به وجود آمده به عهده دانشجو می باشد.مرجع انتخاب واحد دانشجو از نظر دانشگاه در مورد واحدها، روزهای کلاسی، روز و ساعت امتحان شرایط موجود درپورتال آموزشی دانشجو پس از حذف و اضافه می‌باشد.
  14. امکان حذف و اضافه فقط برای دانشجویانی میسر می‌شود که در ثبت نام اولیه، حداقل مجاز واحد را اخذ کرده باشند.
  15. در انتخاب واحد به برنامه امتحانی پايان ترم نيز توجه داشته باشيد. بنابر تصويب شورای آموزشی، امکان انتخاب واحد همزمان دروسی که ساعت درسی آنها و يا ساعت امتحانی آنها تداخل داشته باشد، وجود ندارد. امکان تغيير ساعت و تاريخ امتحان نيز بعد از شروع انتخاب واحد تحت هيچ شرايطی امکانپذير نيست.
  16. طبق آیین نامه آموزشی"چنانچه دانشجویی در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته سه نیمسال اعم از متوالی یا متناوب مشروط شده باشد،"اخراج آموزشي محسوب می‌شوند و می‌توانند به صورت مشروط و با تکمیل فرایند درخواست کمیسیون موارد خاص دانشگاه در این نیمسال ثبت نام نمایند. لذا پورتال آموزشی این دانشجویان مسدود بوده و می‌بایست جهت تکمیل فرم تعهد و انجام اقدامات لازم به منظور باز شدن پورتال آموزشی برای انتخاب واحد اینترنتی به کارشناس رشته از طریق کارتابل درخواست ارسال نمایند.
  17. توصيه مي شود دانشجويان گرامی در انتخاب واحد ترمهای مختلف طوری برنامه ريزی نمايند که در ترم آخر به مشکل برنخورند. زيرا همه درسها درهمه ترمها ارائه نمي‌گردد. بسيار اتفاق افتاده است که يک دانشجو بدليل برنامه ريزی نامناسب به خاطر يک درس، با يک ترم تاخير فارغ التحصيل شده است. با توجه به اينکه درانتخاب واحد، دانشجو اختيار کامل دارد، مسئوليت اينگونه مشکلات نيز با دانشجو مي باشد و دانشگاه ملزم به ارائه همه دروس در تمام ترمها نيست.
  18.  کارشناسان هر دانشکده در ایام ثبت نام، آمادگی رفع مشکلات احتمالی دانشجویان از طریق کارتابل را دارند.

***با توجه به مصوبه شورای آموزشی 05/03/1400 کسانی می توانند درسی را به صورت معرفی به استاد اخذ نمایند:

  1. درس مورد نظر در آن نیمسال ارائه نشده باشد و یا با سایر دروس تداخل زمانی داشته باشد.  لذا هنگام انتخاب واحد موضوع فوق را مدنظر قرار داده و تمامی دروس باقی مانده خود را در صورت ارائه اخذ نمائید.
  2. درخواست درس به صورت معرفی به استاد بعد از بازه حذف و اضافه بررسی خواهد شد.

                                                                                            با آرزوی توفیق الهی

                                                                                            سیدامین سلامتیان

                                                                                     معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی

لینکهای مرتبط:

شرایط اخذ درس به صورت معرفی به استاد مخصوص ورودی های ماقبل 1402 (مصوبه شورای آموزشی 05/03/1400)

تقویم آموزشی نیمسال دوم 1403-1402

آدرس کارتابل مدیران گروه

آدرس کارتابل کارشناسان حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

آیین نامه آموزشی یکپارچه (مخصوص ورودی های 1402 به بعد در تمامی مقاطع)

آئین نامه آموزشی مقاطع کاردانی و کارشناسی(ورودی های ماقبل1402)

آئین نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد(ورودی های ماقبل1402)

آئین نامه آموزشی مقطع دکتری(ورودی های ماقبل 1402)

نظر
لینک مطلب :