اداره نظارت و ارزیابی
بسمه تعالی
مسئوليتهای دفتر نظارت و ارزيابی
الف: کليات:(زير نظر رياست دانشگاه)
1- تشکيل کميته نظارت و ارزيابی بر اساس آئين نامه مصوب
2- ارتباط با دفتر نظارت و ارزيابی دانشگاه پردیس فارابی و وزارت علوم
3- مطالعه روشهای مختلف ارزيابی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی
4- کشف چالشها، فرصتها و تهديدها در دانشگاه
5- کمک به تدوین برنامههای پنج ساله و دراز مدت دانشگاه ونظارت برحسن اجرای آنها
6- نظارت بر استفاده مناسب از انفورماتيک در ارتقای سرويس به دانشجويان برای انجام کليه امور به صورت غيرحضوری
7- جمع آوری و به روز بودن کليه آمارهای دانشگاه و تجزيه و تحليل آنها
8- تهيه گزارشهای مدون ماهانه برای رياست دانشگاه از نقاط ضعف و قوت دانشگاه در مقايسه با ساير دانشگاههای معتبر
9- ايجاد زمينههای لازم برای تبديل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم حداکثر در 4 سال آينده
10- ارائه پيشنهادات لازم به شورای دانشگاه، شورای آموزشی، هیئت مؤسس و هیئت امناء در جهت ارتقای دانشگاه
11- نظارت بر حسن اجرای آییننامهها و بخشنامههای ابلاغی از سوی مراجع ذی صلاح
ب: امور مربوط به آئين نامه مديريت دانشگاهها و مؤسسات(زير نظر رياست دانشگاه)
12-اطلاع دقيق از جزئيات آئين نامه جديد مديريت دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی
13-نظارت بر حسن انجام اين آئين نامه
14-نظارت بر درست بودن اعضای هر شورا
15-نظارت بر تشکيل منظم شوراها و اطمينان از مستند بودن صورت جلسات مربوطه
16-نظارت بر حسن انجام وظايف محوله برای مديران و شوراها
ج: امور هیئت علمی دانشگاه (با هماهنگی معاون آموزشی)
17- نظارت بر جهت جذب هیئت علمی با کيفيت به خصوص در مرتبه استادياری و بالاتر
18- نظارت بر پيگيری امور مربوط به هیئت علمی دانشگاه اعم از مجوز علمی، گزينش عمومی، ترفيع سالانه، تبديل وضعيت، ارتقاء
19- نظارت بر کامل بودن پرونده های اساتید هیئت علمی، مدعو، بورسیه و طرح سربازی و اقدام به موقع برای هر مرحله از استخدام اعضای
هیئت علمی
20- نظارت بر ارزيابی دانشجويان از اساتيدو گزارش به شورای آموزشی از طریق معاون آموزشی
21- تهيه گزارش مربوط به كيفيت آموزشي دانشگاه بر اساس الگوهاي تنظيم شده از سوي شوراي نظارت و ارزيابي آموزشي كشور
22-ارزيابي روش تدريس اعضای هیئت علمي دانشگاه و اساتید مدعو و تلاش در جهت انتخاب مناسبترين روش تدريس براي هر موضوع درسي
23-پيشنهاد برگزاري دورهها و كارگاههاي آموزشي براي اعضاي هیئت علمي در جهت ارتقاي كيفيت آموزشي
24-نظارت بر انجام رسيدگی به اعتراضات توسط عضو هیئت علمی
د: امور مربوط به مديران و کارمندان(با هماهنگی معاون مالی و اداری)
25-تهيه و تدوين شاخصهای لازم براي ارزيابي اثربخشي بخشهای مختلف دانشگاه
26-ارزيابي ادواري واحدهاي مختلف دانشگاه و ارائه نتايج حاصل از ارزيابيها به مراكز تصميمگيري و مراجع ذیربط
27-بازديد سرزده و بدون اطلاع قبلي از بخشهای مختلف دانشگاه
28-ارزيابي عملكرد مديران و کارمندان با نظرخواهی از دانشجويان به صورت موردی و در گردهماییها
29-ارائه پيشنهادها و راهکارهای لازم با هماهنگی معاون مالی و اداری به شوراهای مربوط درجهت افزايش رضايتمندی
و کاهش شکايات دانشجويان از بخشهای مختلف
30-نظارت بر استخدام نيروی انسانی کارآمد و کيفی
31-نظارت بر تطابق استخدامها با چارت تشکيلاتی و پستهای سازمانی مصوب در هیئت امنا
32-پيشنهاد اصلاح چارت تشکيلاتی و پستهای سازمانی به هیئت امنا
33-نظارت بر استخدام تعداد مناسب کارمندان در هر بخش بر حسب تعداد دانشجويان در هرسال و تعداد مراجعه و حجم کاری و میزان بودجه لازم
34-انتخاب کارمند نمونه در هرسال