فرم ها و روال ها فرم ها و روال ها

بسمه تعالي

دستورالعمل مراحل تصویب پیشنهاده و دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد

ماده 1.دانشجو موظف است حداکثر تا پایان نیمسال دوم تحصیلی، کلیت موضوع پایان‌نامه خود را با نظر استاد راهنما و تأیید گروه آموزشی انتخاب کند و فرم انتخاب موضوع و استاد راهنما (فرم شماره 1)را پس از تأیید استاد راهنما و مدیر گروه، به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل نماید. در صورت عدم تحویل این فرم تا پایان نیمسال دوم، ثبت‌نام دانشجو در نیمسال سوم منوط به ارائه فرم تعهد از طرف دانشجو می‌باشد.

تبصره 1:استاد راهنمای اول با رعایت اولویت و قوانین دانشگاه، باید از میان اساتید هيأت علمی داراي مدرك دكتري دانشگاه شهاب دانش انتخاب گردد. در صورت تکمیل ظرفیت اساتید هیأت علمی داخلی و موافقت گروه آموزشی، انتخاب استاد راهنما از ميان اعضاي هیأت علمي داراي مدرك دكتري ساير دانشگاه‌‌ها امكان‌پذير مي‌باشد. رعایت مصوبات شورای آموزشی دانشگاه برای گروه لازم است.

تبصره 2:انتخاب استاد مشاور، به پیشنهاد استاد راهنما و تأیید گروه آموزشی، از ميان اعضای هیأت علمی همان گروه یا متخصصان خارج از مؤسسه امکان‌پذیر است.

ماده 2. دانشجو حداکثر تا پایان نیمسال سوم تحصیلی فرصت دارد که فرم پیشنهاده (پروپوزال)را با راهنمایی استاد راهنما تکمیل نموده و همراه با رسید گزارش پیشینه پژوهش از سایت ایران‌داک، جهت طرح و تصویب در جلسه شورای تحصیلات تکمیلی گروه، تحویل دفتر تحصیلات تکمیلی نماید. در صورت عدم تحویل فرم پیشنهاده (فرم شماره 2) تا پایان نیمسال سوم، ثبت‌نام دانشجو در نیمسال چهارم منوط به ارائه فرم تعهد از طرف دانشجو می‌باشد.

ماده 3. جلسه بررسی و تصویب پیشنهاده (پروپوزال) با حضور استاد راهنما و حداقل 2 نفر از اساتیدگروه به عنوان هیأت داوران برگزار می‌گردد. در صورت صلاحدید گروه، دانشجو موظف به حضور در جلسه برای دفاع از پیشنهاده می‌باشد.

تذکر 1:هیأت داوران حداکثر تا یک هفته پس از برگزاری جلسه بررسی پیشنهاده، باید فرم اصلاحات را تکمیل نموده و به دفتر گروه تحویل نمایند.

تذکر 2:دانشجو موظف است حداکثر تا یک ماه پس از برگزاری جلسه بررسی پیشنهاده، اصلاحات مدنظر هیأت داوران را تحت نظر استاد راهنما انجام داده و پیشنهاده اصلاح شده را پس از اخذ امضای استاد راهنما، جهت بررسی و تصویب به کارشناس تحصیلات تکمیلی تحویل نماید. در صورت عدم تحویل پیشنهاده اصلاح شده در بازه مقرر، لازم است مجددا جلسه بررسی و تصویب پیشنهاده برگزار گردد.

ماده 4. طبق صورت‌جلسه شورای تحصیلات تکمیلی، دانشجو حداقل شش ماه پس از تصویب نهایی پیشنهاده (پروپوزال) در گروه آموزشی، در صورت آماده بودن پایان‌نامه و موافقت اساتید راهنما، می‌تواند از پایان‌نامه خود دفاع نماید؛ در غیر این صورت موظف به تمدید پایان‌نامه برای نیمسال جدید می‌باشد.

ماده 5. مدت مجاز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دو سال (چهار نیمسال) می‌باشد که با تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، تا دو نیمسال دیگر قابل تمدید می‌باشد. از زمان اخذ واحد پایان‌نامه تا زمانی که دانشجو از پایان‌نامه خود دفاع نکرده است، لازم است دانشجو نسبت به ثبت‌نام و تمدید پایان‌نامه در هر نیمسال جدید اقدام نماید. جهت درخواست تمدید پایان‌نامه، دانشجو باید فرم تمدید پایان‌نامه (فرم شماره 3)را پس از تأیید و امضای استاد راهنما، به همراه سایر مدارک مورد نیاز به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل نماید. شرط لازم برای موافقت با تمدید پایان‌نامه این است که پیشنهاده (پروپوزال) دانشجو به تصویب شورای تحصیلات تکمیلی گروه رسیده باشد و یا در مراحل تصویب باشد.

تذکر مهم:عدم مراجعه جهت تمدید پایان‌نامه در هر نیمسال جدید، به منزله انصراف از تحصیل و یااخراج تلقی می‌گردد.

ماده 6. چنانچه دانشجو تا پایان نیمسال ششم دانش‌‌آموخته نشود، باید پرونده وی با ارائه مستندات و دلایل کافی، جهت تصمیم‌گیری به کمیسیون موارد خاص ارجاع گردد. بدین منظور لازم است دانشجو فرم تمدید پایان‌نامه (فرم شماره 3)و فرم اعلام نظر استاد راهنما جهت ارسال به شورای بررسی موارد خاص (فرم شماره 4)را پس از اعلام نظر و تأیید استاد راهنما، به همراه کد رهگیری ثبت‌نام در سامانه سجاد وزارت علوم و فیش‌های واریزی، به کارشناس تحصیلات تکمیلی تحویل نماید. در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص با ادامه تحصیل دانشجو، فقط یک نیمسال دیگر به دانشجو فرصت داده می‌شود تا از پایان‌نامه خود دفاع کرده و فارغ التحصیل گردد؛ در غیر اینصورت از ادامه تحصیل محروم می‌گردد.

ماده 7. دانشجو موظف است جهت دفاع از پایان‌نامه، در ترم مهر (نیمسال اول) حداکثر تا پایان بهمن‌ماه و در ترم بهمن (نیمسال دوم) حداکثر تا پایان شهریورماه، فرم تکمیل شده‌ درخواست مجوز دفاع (فرم شماره 5)و کد رهگیری ثبت پیشنهاده در سایت ایران‌داک، به همراه آخرین نسخه‌ی فایل PDFو WORDپایان‌نامهرا از طریق کارتابل و یا به صورت حضوری به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل نماید تا روال تأیید مجوز دفاع توسط دانشگاه انجام گردد. در ضمن همین فایل پایان‌نامه، برای انجام داوری از طرف دانشگاه به هیأت داوران ارسال خواهد شد و این فایل غیر قابل تغییر می‌باشد.

تذکر: در صورتی که حجم فایل پایان‌نامه زیاد بوده و امکان ارسال آن از طریق کارتابل نمی‌باشد، لازم است فایل پایان‌نامه به ایمیل تحصیلات تکمیلی به آدرس thesis.shahabdanesh@gmail.comارسال شود و باقی موارد در کارتابل ارسال گردد.

تذکر مهم:مطابق ماده 26 آیین‌نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته، چنانچه دانشجو در حین تدوین پایان‌نامه اقدام به تخلف علمی (سرقت علمی، جعل، تقلب، کپی برداری و غیره) نماید و این موضوع از سوی موسسه اثبات شود، از ادامه تحصیل محروم می‌گردد.

ماده 8. آخرین مهلت زمانی برای دفاع از پایاننامه در نیمسال اول (ترم مهر)، 25 اسفندماه با تاریخ فارغ‌التحصیلی 30 بهمن‌ماه و آخرین مهلت دفاع در نیمسال دوم (ترم بهمن)، 30 مهرماه با تاریخ فارغ‌التحصیلی 31 شهریورماه می‌باشد. در صورت موافقت دانشگاه با درخواست مجوز دفاع، دانشجو موظف است تا در مهلت زمانی مشخص شده، هماهنگی‌های لازم جهت تعیین زمان دفاع را با اساتید راهنما و داوران خود انجام دهد و فرم اطلاعیه جلسه دفاعرا در اختیار کارشناس تحصیلات تکمیلی قرار دهد. لازم به ذکر است، اولویت دفاع با دانشجویانی است که زودتر مدارک خود را تکمیل نموده‌اند. در صورت تکمیل شدن ظرفیت دفاع، کلیه عواقب آن به عهده دانشجو می‌باشد.

تذکر1: پس از تأیید مجوز دفاع توسط دانشگاه، فرم‌های ارزیابی پایان‌نامه به همراه آخرین فایل پایان‌نامه‌ی دانشجو (فایل همانندجویی شده توسط دانشگاه)، حداقل یک هفته قبل از برگزاری جلسه دفاع از طریق دانشگاه تحویل نماینده تحصیلات تکمیلی و هیأت محترم داوران می‌گردد.

تذکر2: در صورت عدم تأیید مجوز دفاع توسط دانشگاه، از طریق کارتابل به دانشجو و استاد راهنما اطلاع‌رسانی می‌گردد و دانشجو موظف است تا در مهلت زمانی مشخص شده برای دفاع، موارد کسری مدارک خود را تکمیل نموده و ارائه دهد. لازم به ذکر است کلیه عواقب عدم پیگیری جهت رفع نواقص مجوز دفاع، به عهده دانشجو بوده و در صورت اتمام مهلت دفاع مطابق با تقویم اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دانشجو می‌بایست جهت تمدید پایان‌نامه اقدام نماید.

ماده 9. جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد با حضور استاد(ان) راهنما،‌ استاد مشاور (در صورت وجود)، حداقل دو داور (از داخل یا خارج گروه) و نماینده تحصیلات تکمیلی (که می‌تواند از داوران باشد) رسمیت می‌یابدو دانشجو موظف است تشریفات مربوطه (نصب اطلاعیه دفاع در مکان‌های مناسب، استفاده از نرم افزا‌رهای مناسب جهت ارائه و رعایت مدت زمان تعیین شده در هنگام جلسه دفاع) را به انجام رساند.

ماده 10.در صورت استخراج مقاله از پایان‌نامه، لازم است دانشجو گواهی پذیرش مقاله و یک نسخه از مقاله را در جلسه دفاع به نماینده تحصیلات تکمیلی ارائه دهد تا در صورت تأیید، نمره آن برای دانشجو لحاظ گردد. در مورد سایر دستاوردهای علمی-پژوهشی مستخرج از پایان‌نامه همچون ثبت اختراع، جایزه خوارزمی، پروژه ساخت و یا قرارداد ارتباط با صنعت لازم است مستندات مربوطه در جلسه دفاع ارائه گردد.

تذکر 1:امتیاز مقاله صرفا در صورتی تعلق خواهد گرفت که دارای افیلیشین(affiliation)دانشگاه به صورت "دانشگاه شهاب دانش"یا"Shahabdanesh University" باشد. همچنین نویسندگان مقاله باید شامل دانشجو، استاد راهنما و استاد مشاور (در صورت وجود) باشد.

تذکر 2: در صورتی که دانشجو در جلسه دفاع، مقاله‌ ارسال شده در دست داوری داشته باشد، با تأیید هیأت داوران حداکثر یک ماه فرصت خواهد داشت تا پذیرش مقاله را ارائه کند و نمره مقاله را کسب نماید. در این موارد لازم است نماینده تحصیلات تکمیلی فرم‌های ارزیابی پایان‌نامه را نزد خود نگه دارد، تا در صوررت ارائه پذیرش مقاله توسط دانشجو در مهلت مقرر، نمره مقاله در فرم ارزیابی دست‌آوردها لحاظ گردد.

ماده 11. آخرین مهلت برای انجام اصلاحات پایان‌نامه، ارائه پذیرش نهایی مقالات و ثبت نهایی نمره پایان‌نامه در پرتال آموزشی، در ترم مهر (نیمسال اول) حداکثر تا 31 فروردین ماه و در ترم بهمن (نیمسال دوم) حداکثر تا 30 آبان ماه می‌باشد. دانشجو موظف است در مهلت تعیین شده، اصلاحات مدنظر هیأت محترم داوران را انجام دهد و پس از تأیید صورت‌جلسه اصلاحات پایان‌نامهتوسط استاد راهنما و اساتید داور، فرم تأیید شکلی و محتوایی و تحویل پایان‌نامه (فرم شماره 6)را به امضای استاد راهنما رسانیده و به همراه کد رهگیری ثبت پایان‌نامه در سایت ایران‌داک، به کارشناس تحصیلات تکمیلی تحویل نماید. همچنین لازم است دانشجو یک نسخه‌ صحافی شده از ویرایش نهایی پایان‌نامه را مطابق با دستورالعمل آیین نگارش تهیه نموده و به همراه یک نسخه CDکه شامل فایل‌های نهایی WORDو PDFپایان‌نامه و مقالات پذیرش شده می‌باشد را در مهلت تعیین شده به کتابخانه دانشگاه تحویل دهد.

تذکر مهم 1:دانشجو موظف است قبل از اقدام به صحافی پایان‌نامه، فایل نهایی پایان‌نامه را از طریق ایمیل برای کارشناس کتابخانه ارسال نماید تا از لحاظ نگارشی مورد تأیید کتابخانه قرار گیرد (ایمیل کتابخانه: library.shahabdanesh@gmail.com).

تذکر مهم 2:در صورتعدم تحویل فرم تأیید شکلی و محتوایی و تحویل پایان‌نامه (فرم شماره 6)تا تاریخ فوق‌الذکر، جلسه دفاع برگزار شده کان لم یکن تلقی شده و لازم است مجددا فرایند اخذ مجوز دفاع انجام شود. بدیهی است در صورت عدم پیگیری دانشجو، کلیه عواقب ناشی از آن، از جمله تبعات مالی و مشکلات نظام وظیفه بر عهده دانشجو خواهد بود.

ماده 12. حداکثر یک هفته پس از جلسه دفاع، لیست کسری مدارک فارغ ‌التحصیلی در کارتابل دانشجو ارسال می‌گردد که دانشجو موظف است آن را تکمیل نموده و ظرف حداکثر یک ماه، به دفتر تحصیلات تکمیلی ارائه دهد تا روال فارغ التحصیلی دانشجو به جریان بیفتد.

 

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهاب دانش

         

فرم ها

دستورالعمل مراحل تصویب پروپوزال و دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد

فرم انتخاب موضوع و استاد راهنما (فرم شماره 1)

فرم تعهد دانشجو جهت انتخاب استاد راهنما

فرم پیشنهاده (پروپوزال) مقطع کارشناسی ارشد

فرم تعهد دانشجو جهت تصویب پروپوزال

فرم پیشنهاده (پروپوزال) مقطع دکتری

فرم تمدید پایان نامه (فرم شماره 3)

فرم نظر استاد راهنما جهت ارسال به کمیسیون موارد خاص (فرم شماره 4)

 

فرم مجوز دفاع (فرم شماره 5)

فرم تایید شکلی و محتوایی و تحویل پایان نامه (فرم شماره 6)

فرم اطلاعیه دفاع

فرم تعهدنامه اصالت اثر

فرم تسویه حساب جهت فارغ التحصیلی