اخبار اخبار

«بازگشت

نحوه پذیرش و ثبت نام پذيرفته شدگان نهایی مقطع کارشناسی سال تحصیلی 1405-1404

ضمن عرض تبریک و خیرمقدم به پذیرفته‌شدگان گرامی در دانشگاه شهاب دانش، به استحضار می‌رساند فرآیندهای پذیرش و ثبت‌نام بر اساس ضوابط مندرج در این اطلاعیه صورت خواهد پذیرفت. مؤکداً توصیه می‌گردد تمامی بخش‌های این اطلاعیه به دقت مطالعه شود.

پذیرش و ثبت‏‌نام شامل۲ مرحله زیر و انجام هر دو مرحله الزامی است:

مرحله اول:
ثبت‏ نام غیرحضوری (ورود به سامانه جامع آموزشی دانشگاه، ثبت اطلاعات، بارگذاری مدارک و واریز شهریه) از روز یکشنبه 20 مهر ماه  از طریق سامانه آموزشی بهستان به آدرس edu.shdu.ac.ir( از مرورگرChrome  Google استفاده نمایید).

در صورتی که تمایل دارید مراحل حضوری و غیرحضوری را به صورت یکپارچه و در محل دانشگاه انجام دهید، لطفاً طبق جدول زمان‌بندی زیر به دانشگاه مراجعه فرمایید. ضروری است که دقیقاً در تاریخ و ساعت مشخص‌شده حضور به هم رسانید.

نکته مهم:پیشنهاد می شود انجام فرآیند غیرحضوری قبل از مراجعه به دانشگاه انجام شود. این امر سبب می شود امور ثبت‌نام بعد از مراجعه به دانشگاه با سرعت بیشتری انجام شود.

رشته

زمان مراجعه حضوری

ساعت مراجعه

ارتباط تصویری/ مهندسی صنایع

1404/07/21

08:30

مهندسی کامپیوتر

10:30

مشاوره

13:00

مهندسی معماری

15:00

حقوق

1404/07/22

08:30

روانشناسی

10:30

کاردانی و کارشناسی حسابداری

13:00

معماری داخلی/ مترجمی زبان انگلیسی

1404/07/23

08:30

مهندسی برق/ آموزش زبان انگلیسی

10:30

مهندسی عمران/ مهندسی مکانیک

13:00

زیست فناوری

15:00

مهندسی پزشکی

علوم ورزشی

1404/07/24

08:30

مدیریت امور بانکی/مدیریت کسب و کار

10:30

مدیریت بازرگانی/ مدیریت صنعتی

13:00

مدیریت مالی

15:00

 

 

 

·        برای مشاهده راهنمای تصویری مراحل ثبت‏ نام غیرحضوری اینجا را کلیک کنید.

·        نحوه ورود به سامانه بهستان:جهت ورود به سامانه بهستان نیاز به شناسه کاربری و رمز عبور به شکل زیر می باشد:

 

شناسه کاربری

کدملی+U04100

رمز عبور

کدملی

به عنوان مثال:

اگر شماره ملی شما 1234567890باشد، شناسه کاربری شما برای ورود به سامانه بهستان  U041001234567890خواهد بود.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌نام غیرحضوری:

بارگذاری اسکن مدارک ذیل در سامانه بهستان ضروری است:

  • تصویر تمامی صفحات شناسنامه:اسکن باید از اصل شناسنامه تهیه شود و اسکن کپی آن فاقد اعتبار است.
  • تصویر پشت و روی کارت ملی:اسکن باید از اصل کارت تهیه شود. پذیرفته‌شدگانی که فاقد کارت ملی هوشمند هستند، ملزم به بارگذاری فرم درخواست صدور کارت می‌باشند.
  • یک قطعه عکس پرسنلی4*3: زمینه سفید، جدید، شفاف و بدون ویرایش.
  • اصل و یا گواهی مدرک دیپلم: برای نظام آموزشی (۳-۳-۶) و نظام آموزشی(سالی واحدی)
  • اصل کارنامه تحصیلی دیپلم: برای نظام آموزشی(۳-۳-۶) و یا نظام آموزشی(سالی واحدی)
  • اصل مدرک پیش‏ دانشگاهی: برای نظام آموزشی (سالی واحدی)
  • اصل کارنامه تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی: برای نظام آموزشی (سالی واحدی)
  • تایید فرم تعهدات دانشگاه و دانشجویی
  • کارت پایان خدمت یا معافیت دائم :برای پذیرفته‌شدگان ذکور که دارای کارت می‌باشند
  • پرداخت الکترونیکی هزینه خدمات آموزشی و صدور کارت :مبلغ 5,00۰,۰۰۰ ریال (پانصد هزار تومان) که پرداخت آن منحصراً از طریق سامانه بهستان امکان‌پذیر است.

 

اقدام بسیار مهم: صحت‌سنجی مدارک تحصیلی

به اطلاع کلیه پذیرفته‌شدگان می‌رساند، تأیید نهایی ثبت‌نام منوط به صحت‌سنجی مدرک تحصیلی توسط دانشگاه است.

مسئولیت درخواست تأییدیه تحصیلی مقطع قبلی از سامانه تأییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به آدرس

 emt.medu.ir و ثبت کدرهگیری در سامانه جامع آموزشی دانشگاه (سامانه بهستان) و نیز بارگذاری کامل مدارک با شخص دانشجو است.

 

اطلاعات تکمیلی در خصوص وضعیت نظام وظیفه (ویژه برادران)

  • مشمول:به فردی اطلاق می‌شود که فاقد کارت پایان خدمت یا معافیت دائم باشد.
  • غیرمشمول:شامل متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش، قوه قضائیه و طلاب حوزه‌های علمیه که نیازمند مجوز ادامه تحصیل از محل خدمت خود هستند.

سایر پذیرفته‌شدگان به عنوان مشمول شناخته شده و ملزم به دریافت کد "سخا" از مراکز پلیس+۱۰ و مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک انتظامی به نشانی sakha.epolice.ir جهت اخذ معافیت تحصیلی می‌باشند. پس از تأیید اولیه شرایط، لازم است تصویر فرم دریافتی را در بخش مربوط به وضعیت نظام وظیفه در سامانه بهستان بارگذاری نمایند.

تذکرات مهم:

·         مدارک بارگذاری شده نامرتبط بررسی نخواهد شد و تأیید نمی‌گردد.

·         مسئولیت صحت و اصالت کلیه مدارک ارسالی بر عهده دانشجو است. در صورت احراز هرگونه مغایرت در هر مرحله از تحصیل، ثبت‌نام دانشجو کان لم یکن تلقی شده و کلیه خسارات وارده از وی دریافت خواهد گردید.

·         در صورت بارگذاری کامل مدارک جهت انجام مراحل پذیرش غیرحضوری، وضعیت دانشجو ظرف مدت ۴۸ ساعت توسط کارشناسان پذیرش تأیید خواهد شد. پس از آن، برای ورود به سامانه بهستان، شماره دانشجویی به عنوان نام کاربری و شماره ملی به عنوان رمز عبور استفاده خواهد شد.

مرحله دوم:

 مراجعه حضوری به دانشگاه برای تحویل مدارک و تشکیل پرونده:    

·        تأکید می‌‏شود پذیرفته‏ شدگان محترم، بارگذاری مدارک و پرداخت شهریه (مرحله اول پذیرش و ثبت‏نام) را به صورت غیرحضوری انجام دهند و صرفاً برای انجام مرحله دوم (تشکیل پرونده آموزشی)، در تاریخ و ساعتی که در همین اطلاعیه درج گردیده است، به دانشگاه مراجعه کنند.

·        مدارک لازم هنگام مراجعه حضوری:

۱/ اصل و یا گواهی مدرک دیپلم برای نظام آموزشی (۳-۳-۶) و نظام آموزشی(سالی واحدی)
2/ اصل کارنامه تحصیلی دیپلم برای نظام آموزشی(۳-۳-۶) و یا نظام آموزشی(سالی واحدی)
3/ اصل مدرک پیش‏ دانشگاهی برای نظام آموزشی (سالی واحدی)
4/ اصل کارنامه تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی برای نظام آموزشی (سالی واحدی)
5/  اصل شناسنامه
6/  اصل کارت ملی
7/  اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
8/ پرینت گواهی پذیرش غیرحضوری

 

نکات تکمیلی:

  • عدم تکمیل فرآیند ثبت‌نام الکترونیکی در بازه زمانی مقرر، به منزله انصراف از تحصیل تلقی شده و امکان ثبت‌نام حضوری میسر نخواهد بود.
  • ثبت‌نام الکترونیکی به عنوان ثبت‌نام اولیه محسوب می‌شود و پذیرش قطعی منوط به تحویل اصل مدارک تحصیلی مقاطع پیشین به اداره پذیرش است.
  • بر اساس دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور، اصل مدارک تحصیلی در پرونده دانشجو بایگانی شده و تا زمان فراغت از تحصیل مسترد نخواهد شد. توصیه می‌شود دانشجویان گرامی پیش از تحویل، کپی برابر با اصل از مدارک خود تهیه و نزد خود نگهداری نمایند

·    انتخاب واحدصرفا در نیمسال اول دانشجويان به صورت گروهي و توسط دانشگاه  و بدون  نیاز به حضور دانشجو قبل از شروع

کلاسها انجام خواهد شد و در نیمسال های بعد بر عهده دانشجو خواهد بود.

کلاس‏‌های دانشجویان جدیدالورود دوره کارشناسی از روز شنبه 26 مهرماه 1404 تشکیل می‌‏شود. برنامه درسی 25 مهرماه در گزارش 88 یا 78 سامانه جامع آموزشی دانشگاه (سامانه بهستان) قابل مشاهده است.

بعدی
نظر
لینک مطلب :