Web Content Display Web Content Display

پژوهشکده برق:

پژوهشکده برق دانشگاه شهاب دانش به منظور شناسایی و شکوفایی ظرفیت پژوهشی دانشجویان و تقویت توان پژوهشی و ارتباط با صنعت موسسه، در زمستان 1393 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. اعضای فعال درپژوهشکده برق شامل5عضو هیات علمی و20دانشجوممتازاز گرایش‌های مختلف رشته مهندسی برق و مهندسی پزشکی میباشند.

هدف:

« فراهم آوردن بستری مناسب برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان در زمینه برق، الکترونیک، کنترل و سایر گرایش‌های وابسته، به منظور افزایش توانایی‌های علمی- پژوهشی مؤسسه و ارتقا توانایی مؤسسه در ارتباط با صنعت. »

فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان

پس از فراهم شدن ملزومات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب، فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان به نحو مطلوبی ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت اهداف برنامه محقق شده و پژوهشکده در موقعیت علمی و فنی مناسبی قرار گیرد. از جمله فعالیت‌های پژوهشی برنامه ریزی شده در این بخش عبارتند از:

1-      تعریف پروژه‌های داخلی کاربردی با توجه به بنیه علمی و امکانات سخت‌افزاری

2-      تعریف پروژه‌های داخلی تحقیقاتی با قابلیت انتشار نتایج در مقالات علمی و پژوهشی

3-      برقراری ارتباط مؤثر با سایر پژوهشکده‌های فعال در مؤسسه و انجام تحقیقات بین‌رشته‌ای

4-      ارتباط قدرتمند با صنعت و هدایت برخی از پروژه‌های صنعتی به منظور انجام در پژوهشکده

 

پروژه‌های عملیاتی، پژوهشی و نوآورانه انجام شده در پژوهشکده برق

·         طراحی و ساخت تابلو روان سر در ساختمان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های موسسه، تابستان 1395

·         طراحی و ساخت سامانه مخابرات برد بلند در باند UHF، تابستان 1395

·         طراحی و ساخت دیتالاگر 16 کانال چند منظوره زمستان 1395

 

 

طرح های پژوهشی انجام شده و در دست اجرا

·         طراحی و پیاده‌سازی شبکه حسگر بیسیم مانیتورینگ دما و رطوبت گلخانه. این پروژه با همکاری پژوهشکده کامپیوتر در تابستان 1395 آغاز شد. در ابتدا پروژه بر مبنای شبکه WiFiطراحی شده و نمونه آزمایشگاهی با چند سنسور طراحی و ساخته شد. اما در ادامه با توجه به تست‌های انجام شده و مشکلاتی در رابطه با مصرف توان بالا در نودهای WiFiو برخی مشکلات ارتباط دهی و قابلیت اطمینان شبکه، مسیر پروژه به سمت استفاده از نودهای سازگار با ZigBeeتغییر یافت. در حال حاضر، طراحی و ساخت و همچنین تمامی تست‌ها انجام شده و پروژه آماده تحویل است.

·         طراحی و ساخت سامانه دنبال کننده خورشید جهت استفاده در پنل‌های خورشیدی. این پروژه در پاییز 1395 آغاز شده و در اسفند 95 به پایان رسید. تمام مراحل طراحی، ساخت، راه اندازی و تست در محل پژوهشکده برق با موفقیت انجام شده است.