نمایش محتوای وب نمایش محتوای وب

گزارش کلاس های آموزشی برگزار شده توسط انجمن رباتیک موسسه در سال 92-93

هدف از برگزاری این کلاس ها آموزش اصول اولیه رباتیک به دانشجویان است. واقعیتی که وجود دارد، پتانسیل های بلقوه زیادی برای رباتیک در دانشگاه نبوده است و حدود 4 نفر از 60 نفری که در انجمن ثبت نام کرده اند، توانایی اضافه شدن به تیم رباتیک موسسه را داشتند. به همین دلیل سرمایه گذاری بلند مدتی بر روی خروجی این کلاس ها خواهیم داشت، همچنانکه نیمی از افرادی که در این کلاس ها شرکت کردند، دانشجویان سال اول یا دوم کارشناسی پیوسته دانشگاه بودند و مطمئنا با یادگیری مباحث اولیه، خواهند توانست تا چند سال در گروه رباتیک موسسه فعالیت موثر داشته باشند.

2 کلاس رباتیک مقدماتی و 2 کلاس میکروکنترلر در روزهای پنج شنبه ترم پاییز، آغاز شد. البته برای یکسری از دانشجویان نیز 4 جلسه کلاس برنامه نویسی گذاشته شد. کلاس میکروکنترلر با ثبت نام 30 دانشجو و کلاس رباتیک مقدماتی با ثبت نام 32 دانشجو آغاز شد. البته در اواسط و یا ابتدای جلسات به علت تداخل زمان کلاسی یکسری افراد انصراف دادند که در حدود 5 نفر بوده اند. در کل به طور میانگین 12 جلسه 1.5 ساعت برای هر کدام از کلاس ها برگزار شد. تدریس این کلاس ها را مهندس رئیس میرزایی و بنده انجام دادیم.

کلاس پردازش تصویر (بینایی ماشین) نیز در انتهای ترم بهمن ماه با ثبت نام حدود 10 نفر از دانشجویان ارشد موسسه آغاز گردید و دو جلسه ابتدایی آن برگزار شد.