معرفی گروه معرفی گروه

"گروه مهندسی برق"از قدیمی­ ترین گروه­ های آموزشی است که از بدو تأسیس دانشگاه، با پذیرش دانشجو فعالیت خود را آغاز و از سال 1385 تاکنون به تدریج مجوز گرایش ­های مختلف مهندسی برق (قدرت، الکترونیک، مخابرات و کنترل) را در مقاطع مختلف کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته اخذ نموده است. هم اکنون دردوره­ های مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد بیش از 500 دانشجو در این گروه مشغول به تحصیل هستند. "گروه مهندسی برق "از قوی­ترین گروه ­های دانشگاه در زمینه هیأت علمی می­باشند به طوری که اکنون قریب به 25 عضو هیأت علمی تمام وقت و پاره وقت و همچنین بیش از 30 هیأت علمی مدعو در حوزه آموزش با این گروه همکاری دارند. حساسیت گروه در جذب اساتید به حدی است که همه اساتید در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه ­های تراز اول دولتی کشور تحصیل نموده ­اند.

علاوه بر بهره­ مندی گروه از اساتید برجسته، امکانات آزمایشگاهی و سایت­ های کامپیوتری آن نیز در بالاترین سطح کمی و کیفی ممکن قرار دارد. در حال حاضر تمامی آزمایشگاه­ ها و کارگاه­ های گروه در 11 فضای آزمایشگاهی مجهز و به­روز و 4 سایت کامپیوتری تشکیل می­ گردند. کیفیت امکانات این آزمایشگاه ها به حدی است که دانشجویان سایر دانشگاه­ های استان نیز برخی از آزمایشگاه­ های خود را در دانشگاه شهاب دانش   می­ گذرانند.

از دیگر نقاط قوت این گروه این است که با همکاری انجمن علمی در زمینه ­های فوق برنامه نیز فعالیت ­های چشمگیری دارد، بطوری که هر ساله برنامه ­های مختلفی از قبیل سمینارهای تخصصی با موضوعات پژوهشی و صنعتی روز دنیا (هر دو هفته یکبار)، دوره­ های آموزشی تخصصی و پیشرفته مورد نیاز صنایع و بازار کار (هر ماه یکبار)، همچنین بازدیدهای علمی، شرکت در همایش ­ها و کنگره ­های علمی کشور و ... در آن صورت می­ پذیرد.

شایان ذکر است در راستای ارتباط هر چه بیشتر اساتید و دانشجویان با صنعت، در سال 1394 پژوهشکده برق دانشگاه نیز را­ه­ اندازی گردید. در این پژوهشکده تاکنون ده­ ها پروژه صنعتی و کاربردی مورد نیاز صنایع، طراحی و ساخته شده است که تعدادی از آن­ها نیز موفق شدند گواهی ثبت اختراع ایران و همچنین لوح تقدیر ویژه را در همایش­ های مطرح کشور دریافت نمایند.

نمایی از فضای یکی از آزمایشگاه ­های گروه مهندسی برق دانشگاه

نمایی از فضای یکی از آزمایشگاه­ های گروه مهندسی برق دانشگاه

 

تصویر یکی از دوره­ های آموزشی تخصصی

تصویر یکی از  بازدیدهای دانشجویان مهندسی برق از نیروگاه حرارتی قم