گروه مهندسی پزشکی گروه مهندسی پزشکی

رشته مهندسی برق به واسطه ماهیت فراگیر خود، هر روز شاخه های جدیدتری از صنعت را گسترش داده و روش­های نوینی را پیش روی می گشاید. کنترل تجهیزات و فرآیندهای گوناگون، تولید و انتقال انرژی، پردازشگرها و ابزارهای الکترونیکی، ارتباطات زمینی و ماهواره ای، ابزارهای سنجش پزشکی و رادارها تنها برخی از زمینه های کاربردی هستند که در قلمرو مهندسی برق قرار دارند. این رشته با وجود آن که از فنون جدید مهندسی است، در اندکی بیش از یک قرن سابقه خود، وسیع ترین کاربردها را در میان رشته های مهندسی یافته و امروزه کمتر ابزار، قطعه یا سیستمی را می توان یافت که فاقد قطعات الکتریکی یا الکترونیکی باشد. به دلیل همین کاربردهای گسترده، رشته مهندسی برق همواره از رشته های پر طرفدار در میان متقاضیان ورود به دانشگاه ها بوده است که موسسه آموزش عالی شهاب دانش قم یکی از مهم ترین و با کیفیت ترین موسسات غیرانتفاعی کشور در این رشته می باشد.

مؤسسه آموزش عالي شهاب دانش در سال 1385 به عنوان اولين مؤسسه آموزش عالي غيرانتفاعي در زمينه مهندسي در استان قم با تلاش تعدادي از اساتيد برجسته ی دانشگاه صنعتي اميرکبير و با مجوز وزارت علوم، تحقيقات و فناوري کار خود را آغاز نموده است. هدف اصلي مؤسسه ارائه آموزش عالي در سطح دانشگاه‌هاي خوب کشور و تربيت مهندسينی کارا در زمينه­ های مهندسی می­ باشد و در حال حاضر بيش از سه هزار دانشجو در این موسسه مشغول تحصیل هستند. سطح بالای کیفیت آموزش در این موسسه باعث شد تا در آخرین ارزیابی وزارت علوم تحقیقات و فنآوری از موسسات غیرانتفاعی کشور، این موسسه جزء معدود موسسات در رتبه خیلی خوب قرار گیرد.

گروه مهندسی برق موسسه که از قدیمی ترین گروه­های موسسه نیز می باشد، با پتانسیل بالای علمی اساتید و دانشجویان توانسته است با فارغ التحصیل نمودن صدها مهندس با کیفیت، خدمات ارزنده ای به جامعه علمی- صنعتی کشور ارائه دهد.